REKLAMA
AKTUALNOŚCIMiastoPowiatSportRozrywkaNaukaTurystykaNa SygnaleKącik PrasowyKulturaPrzetargi i komunikatyWybory

Salini otrzyma 1,072 mld zł za nowy kontrakt. Wcześniej ten wykonawca został wyrzucony z obwodnicy Marek

Miasto

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na budowę fragmentu drogi ekspresowej S7. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że kontrakt ma zrealizować włoska firma Salini Impregilo, ta sama, która została wyrzucona z budowy S8 - obwodnicy Marek. Inwestor próbował wykluczyć wykonawcę z tego przetargu, ale okazało się to niemożliwe w świetle obowiązujących przepisów.

REKLAMA

W ramach zawartego dziś kontraktu powstać ma droga ekspresowa o długości 18,3 km. Za jego realizację Salini otrzyma 1,072 mld zł. Przetarg został ogłoszony we wrześniu 2015 roku, a otwarcie ofert nastąpiło jesienią 2017 roku. O całym procesie wyboru Salini jako wykonawcy fragmentu S7 można przeczytać na portalu rynekinfrastruktury.pl. Wyjaśnione są także przepisy prawa, na które powołała się firma Salini i które umożliwiły jej wygranie przetargu, pomimo tego, iż wykonawca ten został uznany za niesolidnego przez GDDKiA przy pracach nad obwodnicą Marek.

GDDKiA, w zgodzie z literą prawa, zawarła kontrakt z Salini, z którym ma kłopoty, poza S8, także na innych realizowanych odcinkach – opóźnia się budowana przez tego wykonawcę S7 z Chęcin do Jędrzejowa, podobnie jak S3 koło Polkowic. Problemy są też na odcinku F autostrady A1 koło Częstochowy, gdzie oprócz niesatysfakcjonującego tempa prac pojawił się problem z jakością betonu na obiekcie inżynierskim.

A jak było z obwodnicą Marek? Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań nie realizowało prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by sprawnie zakończono inwestycję. Wykonawca deklarował, że w kwietniu 2018 roku liczba pracowników fizycznych na budowie wzrośnie do 476 osób, sprzętu do 201 sztuk, a pojazdów transportowych do 215 jednostek. Tymczasem według monitoringu prowadzonego przez nadzór pracowało 50 osób, 21 jednostek sprzętu i 4 pojazdy do transportu.

Przypomnijmy, że trasę główną obwodnicy Marek oddano do ruchu 22 grudnia 2017 r.  Do ukończenia zostały: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), w. Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), w. Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne. Zobacz otwarcie obwodnicy Marek:

Jednym z powodów rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy jest także niedotrzymanie zapisów kontraktu mówiących o regulowaniu płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.

Obwodnica Marek nie została ukończona do dnia dzisiejszego. Ten problematyczny odcinek S8, budowany przez konsorcjum Salini i Pribex liczy sobie 8,13 km. Jeśli ten odcinek trasy S8 zostanie ukończony jesienią 2019 roku (takie są plany), łatwo policzyć, że jego budowa będzie trwała około 5 lat.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Redakcja .

Udostępnij:


obwodnica MarekumowaSaliniGDDKiAwykonawcanieskończoneprace

Komentarze

Brak komentarzy...

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

REKLAMA

AKTUALNOŚCI

REKLAMA

KALENDARZ WYDARZEŃ

12
Środa
Grudzień 2018
Grudzień
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
2627282930
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
123456
imieniny:
Ady, Aleksandra, Dagmary

REKLAMA