REKLAMA

AKTUALNOŚCIMiastoPowiatSportRozrywkaNaukaTurystykaNa SygnaleKącik PrasowyKulturaPrzetargi i komunikatyWybory

Wykonawca remontu Al. Piłsudskiego ma problemy finansowe

Miasto

Marki nie mają szczęścia do wykonawców kluczowych inwestycji drogowych. Włoska firma Salini została wyrzucona z niedokończonej obwodnicy Marek, a teraz również włoski wykonawca remontu Piłsudskiego ma kłopoty. Firma Astaldi złożyła wniosek o ochronę przed wierzycielami.

REKLAMA

Jak donosi Kurier Lubelski, decyzji jeszcze nie ma, ale firma Astaldi poinformowała polską kolej, że wszczęto wobec niej postępowanie upadłościowe. A to ta firma remontuje tory Lublin - Dęblin. Także wiele innych inwestycji w Polsce, a mieszkańców Marek najbardziej interesują losy rozgrzebanej Al. Piłsudskiego.

 Jako główny powód problemów spółka wskazuje trudności ze sprzedażą udziałów w koncesji związanej z budową trzeciego mostu nad Cieśniną Bosfor. Jest to spowodowane m.in. trudną sytuacją polityczno-gospodarczą w Turcji. Agencja Fitch obniżyła rating Astaldi z poziomu CCC- do C, co odzwierciedla niewielką szansę na poprawę kondycji finansowej firmy.

Składając wniosek do sądu Astaldi przyznało, że cele zawarte w strategii na lata 2018-2022 nie są już możliwe do zrealizowania bez pozyskania kapitału ze sprzedaży udziału w tureckiej koncesji.

W Polsce włoska grupa należy do głównych wykonawców inwestycji dla GDDKiA oraz PKP PLK. Na szczęście, z samej budowy obwodnicy Marek firma Astaldi wywiązała się bez zastrzeżeń. Obecnie Astaldi realizuje remont Al. Piłsudskiego w Markach (który jest częścią kontraktu na obwodnicę Marek), ale jest to jedna z mniejaszych inwestycji, którą spółka realizuje. Firma Astaldi jest zaangażowana m.in. w budowę tunelowych odcinków Zakopianki, Południowej Obwodnicy Warszawy, czy rozbudowy stołecznego metra. O ile w przypadku tych inwestycji nie ma powodów do narzekań na terminowość, to inaczej jest w przypadku inwestycji PKP PLK, która od dłuższego czasu narzeka na słaby postęp prac na odcinkach magistralnych linii kolejowych Wrocław - Poznań oraz Warszawa - Lublin.

Wg ostatnich danych finansowych za pierwszy kwartał 2018 r. grupa miała ok. 604 mln euro przychodów oraz ok. 18 mln euro zysku netto. Jednocześnie dług netto wynosił blisko 1,7 mld euro.

Jak podaje Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy firmy Astaldi – obecnie nie ma planów wypowiedzenia innych kontraktów niż te, które już zostały porzucone. 27 września br. Astaldi wypowiedziało dwa kontrakty kolejowe realizowane w Polsce o łącznej wartości niemal 1,3 mld zł.

Zagrożenia realizacji projektów drogowych nie widzi także zamawiający. GDDKiA podaje, że zarówno na fragmencie Zakopianki jak i Południowej Obwodnicy Warszawy prace są prowadzone zgodnie z planem, i nie ma wieści o żadnych problemach wykonawcy. Nie ma także zagrożenia dla warszawskiego metra. Zgodnie z obietnicami, także remont Al. Piłsudskiego w Markach ma się zakończyć przed rozpoczęciem zimy. I oby tak się stało.

Źródło: budownictwo.wnp.pl

Redakcja .

Udostępnij:


Komentarze

Brak komentarzy...

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

REKLAMA

AKTUALNOŚCI

REKLAMA

KALENDARZ WYDARZEŃ

21
Niedziela
Październik 2018
Październik
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1234
imieniny:
Celiny, Hilarego, Janusza

REKLAMA