REKLAMA

Blogi - Blog wielotematyczny dotykający :) sdsfsdf sf sdf sd fsdf

Jak pozycjonować strony internetowe w Austrii?
Jarosław Kozakacki

Rozważasz ekspansję swojego biznesu na rynek austriacki? Daj się znaleźć potencjalnym klientom. Dowiedz się, jak wygląda pozycjonowanie stron w Google.at, najpopularniejszej wyszukiwarce w Austrii.

2019-11-15 19:40:56

Dlaczego warto myśleć i działać ponad granicami?  


Dzięki sieci, która w skali globalnej łączy ponad 4,3 biliona osób (raport Hootsuite „We are social”,
styczeń 2019) oraz nieustannemu rozwojowi narzędzi i systemów ułatwiających prowadzenie działań
marketingowych, sprzedażowych, dystrybucyjnych i doradczych, rozwijanie biznesu na skalę
międzynarodową jeszcze nigdy nie było tak ogólnodostępne.  

W krajach o wysokim poziomie rozwoju technologicznego i cyfryzacji, takich jak Austria, dostęp do
sieci ma już niemal każdy. Z internetu korzysta tutaj około 90% mieszkańców. To ogromny potencjał.
Zwłaszcza że rynek austriacki jest jednym z najlepiej rozwiniętych rynków w Europie. Stosunkowo
nieduża odległość od naszego kraju, stabilna sytuacja gospodarcza, niski poziom inflacji i przyrost PKB
na poziomie około 1,5% rocznie sprawiają, że jest to kraj niezwykle atrakcyjny dla Polskich inwestorów.  

SEO w Google.at


Ta sama nazwa wyszukiwarki, inne wyniki wyszukiwania. Ta sama nazwa wyszukiwarki, inne zasady
pozycjonowania. Nawet jeżeli polska strona dla polskich użytkowników znajduje się na szczycie listy
wyszukiwania, w Austrii prawdopodobnie nie zostanie ona wyświetlona w ogóle lub znajdzie się na
bardzo dalekiej pozycji. Jest to między innymi wynikiem tego, że wyszukiwarka wyświetla w pierwszej
kolejności domeny krajowe i strony, posiadające subdomeny językowe.  


W zależności od kraju inny jest również rozkład sił wśród innych czynników, wpływających na SEO.
Pozycjonowanie zagraniczne rządzi się swoimi prawami. Na SEO – sukces składają się tutaj elementy takie jak:


• Wybór rozszerzenia domeny

• Poprawna i wartościowa treść w języku niemieckim
• Odpowiedni link – building

• Odpowiedni dobór fraz kluczowych

• Geo – targeting  


Austriacka wersja domeny

 
Najlepiej funkcjonującą wersją domen w Austrii jest .at. Zakup domeny dedykowanej Austrii zapewnia
nie tylko wyższą pozycję na liście wyszukiwania Google.at, ale również jest narzędziem budowania
wiarygodności. Użytkownicy internetu ufają bardziej witrynom krajowym lub międzynarodowym niż
witrynom przypisanym do konkretnego, obcego kraju.  


Dla osób, posiadających główną, brandową domenę z rozszerzeniem .com dobrym rozwiązaniem jest
stworzenie subdomeny językowej. Jest to dobre rozwiązanie dla domen silnych, posiadających długą
historię w Google i mających zaufanie ze strony odbiorców.


Istnieje również możliwość stworzenia na głównej domenie katalogu, w którym umieszczone zostają
inne wersje językowe strony. W takim przypadku adres będzie wyglądał następująco: com/at.  


Najlepszy efekt, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron za granicą, można osiągnąć przy korzystaniu z pierwszej opcji: zakupie osobnej domeny dla konkretnego kraju, w tym wypadku Austrii. Drugie
miejsce w rankingu skuteczności zajmują subdomeny językowe, trzecie – katalog z wersjami
językowymi.   


Niemieckojęzyczna wersja strony  


Wartościowa treść to podstawa i klucz do sukcesu. Strona wypełniona wartościowym, odpowiednio
skonstruowanym contentem jest przyjazna zarówno dla odbiorców, jak i dla wyszukiwarki.
Pozycjonowanie stron w Austrii wiąże się z koniecznością stworzenia treści strony w języku
niemieckim.  


Stworzenie treści jest niezwykle ważnym etapem optymalizacji pod kątem SEO. Warto zlecić
tłumaczenie strony profesjonalnemu tłumaczowi lub wręcz zamówić u niego treść strony, stworzoną w
języku niemieckim od zera.  


W niektórych przypadkach najlepszym wyborem jest skorzystanie z usług native speakera, który nie
tylko biegle posługuje się językiem, ale także zna dobrze specyfikę tego kraju i wie, jakie treści są
najlepiej odbierane przez czytelników. Warto pamiętać o tym, że w Austrii frazy kluczowe, po których
odbiorcy będą szukać danej strony, mogą być zupełnie inne niż w Polsce. Profesjonalny copywriting w
języku niemieckim jest kluczem do sukcesu.


Poza tekstami widocznymi „gołym okiem” należy pamiętać o przetłumaczeniu adresów URL,
alternatywnych opisów zdjęć i grafik, meta opisów i tytułów podstron. Ważne, szczególnie w
przypadku rozbudowanych stron, jest również wygenerowanie mapy strony w języku niemieckim.  

Link – building na rynku austriackim  


Link – building jest niezwykle istotnym elementem pozycjonowania. Tak jak i w Polsce, tak w Austrii,
nie można kłaść nacisku wyłącznie na ilość. Sama ilość linków zewnętrznych nie gwarantuje żadnego
efektu. Wręcz, w przypadku gdy linki są umieszczane na słabej jakości, niezaufanych stronach, mogą
bardziej zaszkodzić niż pomóc. Ważna jest przede wszystkim jakość linków.


Należy zwracać uwagę na to, aby otoczenie, w jakim znajduje się link, było w tym samym języku, co
domena, do której link prowadzi. Strony, na których umieszczamy linki, muszą być targetowane na ten
sam kraj, co domena, do której prowadzi link.  


Gdzie umieszczać linki? Oto kilka przykładów miejsc idealnych:


• Lokalne katalogi

• Strony i blogi branżowe

• Fora tematyczne


Aktywność na forach tematycznych, poza możliwością umieszczania linków, wpływa również na
budowanie wizerunku eksperta w danej branży. Dodatkową zachętą do realizowania działań poprzez
ten rodzaj kanału komunikacji jest to, że austriackie fora tematyczne cechują się bardziej
merytorycznymi dyskusjami, niż zdecydowana większość for polskich.  


Jak zmierzyć efekty pozycjonowania strony w Austrii?  


Tak jak w Polsce, genialnym narzędziem do monitorowania i analizowania efektywności działań jest
Google Analytics. Przede wszystkim dzięki otrzymanym danym możliwe jest zorientowanie się, czy
strona jest faktycznie odwiedzana przez odbiorców z rynku docelowego, czyli Austrii. Google Analytics
powie nam z jakich lokalizacji strona byłą wyświetlana oraz w jakim języku.  

Przeczytaj również:

https://rankit.pl/uslugi/pozycjonowanie-niemcy/

https://wio.waw.pl/artykul/darmowa-strona-internetowa/731273

https://rankit.pl/pozycjonowanie-holandia/

https://rankit.pl/pozycjonowanie-szwajcaria/

https://tubawyszkowa.pl/blogi/czytaj/548-pozycjonowanie-stron-w-holandii---seo-w-google-nl

https://kordianminkina.pl/pozycjonowanie-stron-czestochowa/


Wymierne efekty to poprawa pozycji strony na liście wyników wyszukiwania pod konkretne frazy
kluczowe, zwiększenie liczy kliknięć i przejść na witrynę oraz wzrost ruchu na stronie.  


Pozycjonowanie stron internetowych w Austrii to proces długofalowy. Należy nastawić się na to, że efekty opisanych wyżej działań nie przyjdą od razu. Bardzo możliwe, że efekty zobaczymy dopiero po kilku miesiącach. W branżach, gdzie konkurencja jest niewielka, efekty pojawią się szybciej niż w branżach, w których mamy do czynienia z silną konkurencją i wysokim nasyceniem rynku.   


Pozycjonowanie w Austrii, prowadzone z Polski   


Pozycjonowanie strony w Austrii można przeprowadzić samodzielnie, zlecić je firmie austriackiej lub
agencji, działającej w Polsce takiej jak Rankit.pl. Z uwagi na konieczność znajomości lokalnego rynku i duży nakład czasu i pracy, jaki pochłania proces pozycjonowania, wiele osób decyduje się na współpracę ze specjalistami.


Nie da się ukryć, że polskie agencje marketingowe oferują optymalizację pod kątem SEO za niższą
cenę, niż firmy austriackie. Nie wynika to z niższego poziomu usług, ale z ogólnej różnicy w cenach w
Austrii i w Polsce.    

Pozycjonowanie stron w Austrii to niezbędny element budowania strategii marketingowej dla każdej
firmy, chcącej sprzedawać swoje produkty i usługi na tamtejszym rynku. Dobrą pozycję w
wyszukiwarce Google.at można osiągnąć dzięki zrozumieniu różnicy pomiędzy SEO w Google.at, a SEO w Google.pl i całkowitym rozdzieleniu procesów optymalizowania witryny w wersji polskiej, od
pozycjonowania jej siostrzanej wersji w wersji austriackiej.  


Jarosław Kozakacki

Udostępnij:


REKLAMA

Komentarze

https://skyoffice.pl
Linkbuilding zagraniczny bywa mocno przydatny, nawet w pozycjonowaniu lokalnym. Dobry artykuł.

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

REKLAMA

AKTUALNOŚCI

KALENDARZ WYDARZEŃ

28
Sobota
Maj 2022
Maj
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
252627282930
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
12345
imieniny:
Augustyna, Ingi, Jaromira

REKLAMA

REKLAMA